• -15%
Religia, media, mitologia
  • -15%

Religia, media, mitologia

Status: Nakład wyczerpany
25,00 zł
21,25 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed promocją: 21,25 zł

W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?


Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.

Książka ukazała się dzięki wsparciu otrzymanemu od Kancelarii Adwokackiej Tomasza Kopoczyńskiego.

Recenzja Łukasza Sochackiego na stronie barbarzynca.com         

ISBN
978-83-7453-961-6
Rok wydania
2010
Format
140 x 225 mm
Oprawa
oprawa broszurowa

Proponujemy również

Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również: